Cabaretavond VPCO

02-10-2024

Cabaretavond VPCO

Op woensdagavond 2 oktober hebben de vier onderwijsteams van onze stichting een cabaretavond gehad, gericht op het onderwijs, met daarna nog tijd voor onderlinge ontmoeting.

De avond werd geopend met een bemoediging, waarbij we een zegen mochten vragen over ons werk, waarin ook dit jaar weer veel kinderen aan onze zorg zijn toevertrouwd. Na het gebed was het woord aan Frank van Alphen van ‘Cabaret in Onderwijs.’. Zelf is hij 25 jaar werkzaam geweest in het onderwijs, omdat… Tja, als je op je vierde al verliefd bent op je kleuterjuf en in groep 8 al op de achtste juf van de basisschool, dan kun je maar beter meester worden. Want waar kom je meer vrouwen tegen dan in het onderwijs? Een logische keuze, dus!

Frank had zijn huiswerk goed gedaan en had naast wat informatie via de websites van onze scholen ook nog gegoogeld op verschillende namen. Om maar geen namen te noemen, maar als je als onderwijsmens een profielfoto hebt met een fiets, bepakt en bezakt met slaapzak en al, kan dat twee dingen betekenen: Je bent wel heel druk en je moet noodgedwongen op school slapen (zielig!), of je vindt je werk wel zo leuk (niet!) dat je niet weet hoe snel je op een vrijdagmiddag op de fiets moet stappen om op een van de vele vakanties te gaan. Het onderwijs is zwaar! De teamfoto’s werden natuurlijk ook flink op de korrel genomen en ook de directeuren moesten het hier en daar ontgelden. We hebben erg gelachen om de zo herkenbare beelden die hij liet zien op beeld en ook verwerkt had in zijn liedjes.

Na het optreden van Frank was er tijd voor een hapje en een drankje. Het was goed om elkaar in een ontspannen setting opnieuw te ontmoeten of om kennis te maken met collega’s van andere scholen. Dit evenement is voor herhaling vatbaar!

We willen de ouders die zitting hebben in de GMR heel hartelijk bedanken, dat zij ons deze avond cadeau hebben gedaan van de vergoedingen waar zij recht op hebben per bijgewoonde vergadering.

Nieuws ⟩ archief