Onze school | CBS De Driemaster

CBS De Driemaster geeft onderwijs aan ongeveer 150 kinderen en bij ons werken 20 medewerkers.
In onze Schoolgids 2024-2025 staat een uitgebreide omschrijving van onze school.

Missie en Visie CBS De Driemaster

Om ons onderwijs goed vorm te geven en daarmee kinderen optimaal te laten ontwikkelen betrekken wij de volgende kernwoorden op ons onderwijs: BETROKKEN | BETROUWBAAR | BURGERSCHAP. Vanuit deze kernwoorden willen wij dat kinderen in hun loopbaan bij ons op school opgroeien tot zelfstandige, autonome wereldburgers van de toekomst. Op onderstaande wijze geven wij hier vorm aan.


BETROKKEN

Op onze school is een leeromgeving waarin de kinderen actief en betrokken leren.
Waarin ze de uitdaging krijgen die bij hen past.

- Ik krijg leerstof op mijn eigen niveau.
- Ik word uitgedaagd om door te zetten.
- Ik kan naar aanleiding van kindgesprekken eigen leerdoelen opstellen.
- De taakbrief helpt mij om zelfstandig aan mijn eigen leerdoelen te werken.
- In het portfolio verwoord ik mijn manier van leren en de vordering van mijn leren.
- Ik kan zelfgekozen onderzoeksvragen uitwerken op eigen niveau.
- Ik zoek uitdaging op eigen niveau tijdens het thematisch werken.

BETROUWBAAR

Op onze school is een leeromgeving waarin kinderen vanuit vertrouwen kunnen groeien.
De kinderen leren zichzelf kennen en kunnen omgaan met anderen.

- Ik weet wie ik ben en wat ik wil en heb een eigen mening (Rots).
- Ik ben bewust van mijn eigen gevoelens en ideeën en heb aandacht voor die van anderen (Water).
- Ik kan vanuit een groeimindset verder komen in mijn leren.
- Ik kan samenwerken.
- Ik kan andere kinderen positieve feedback geven.
- Ik kan door positief gedrag bijdragen aan een veilige groep.
- Ik groei in mijn geloof.

BURGERSCHAP

Op onze school is een leeromgeving waarin kinderen vaardigheden leren om zich
zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving en toekomst.

- Ik ontdek mijn eigen talenten.
- Door thematisch werken ontdek ik de wereld om mij heen.
- Ik ben nieuwsgierig naar de wereld om mij heen.
- Ik sta open voor de verschillen tussen mensen.
- Ik ben flexibel, weerbaar en kan incasseren.
- Ik kan gesprekjes voeren in het Engels
- Ik groei uit tot een wijs wereldburger.


 

Rots en Water

Sinds 2018 mogen wij onszelf een Rots & Waterschool noemen. 

Het doel van de Rots en Waterlessen is dat leerlingen zichzelf leren kennen en leren omgaan met de ander op een positieve manier. Dit gebeurt door fysieke training, reflectie op eigen gedrag en door kringgespreken. Rots staat voor eigen grenzen aan kunnen geven, doelgericht zijn en een eigen weg kunnen gaan. Water staat voor communicatie, kunnen luisteren, samen naar 12 oplossingen kunnen zoeken en de grenzen van anderen te respecteren. Kinderen ontdekken om sterk te zijn in elke situatie die ze tegenkomen en maken de juiste keuzes in hun handelen. Rots en water vullen elkaar aan. We zien positief gedrag als Rots en Water in balans zijn. Alle groepen krijgen naast de Leefstijllessen jaarlijks acht Rots en Waterlessen.

Voor deze lessen hebben wij 4 Rots en Watertrainers op school. Juf Dianne, Juf Ineke, Juf Monique en Juf Nicky. Daarnaast hebben alle collega’s hiervoor een 2-daagse training gevolgd en vindt er jaarlijks een opfriscursus plaats op een van onze studiedagen.

Rots en Water in één minuut:


Ons team

Het team van CBS De Driemaster bestaat uit 20 personen:
14 groepsleerkrachten, 2 leraarondersteuners, 2 onderwijsassistentes, 1 IB'ers, een administratief medewerkster en een directeur. Daarnaast ook een klussenman. Zie ook deze link met pasfoto's en namen.

3Master4Talent


CBS De Driemaster: betrokken, betrouwbaar en burgerschap. Een school waar talenten groeien.